جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت راههای غرب بندر لنگه

وضعیت راههای غرب بندر لنگه

ارسال شده توسط : حسین کسبی (آموزگار دهه ۶۰ روستای دیوان)

کاروانسراها یادگاری از تاریخ چند هزار ساله راهسازی ایران است. هزاران سال است که انــسان ها در این سرزمین زندگی می کنند. انسان ها در روزگاران دور نمی توانستند بی دغدغه در راهی قدم گذارند که سخت، ناامن و ناهموار بود.آنها از کویرهای سخت می گذشتند و در کوهستان های صعب العبور قدم برمی داشتند اما با این همه برای گذران زندگی بر همه این مشکلات فائق می آمدند. راه و راهسازی در میان ایرانیان چه در دوران باستان و چه دوره های پس از آن همواره یک ضرورت اجتناب ناپذیر تلقی شده است. بر همین اساس باید علل گرایش ایرانیان را به راه سازی و به تبــــع آن توسعه و افزایش مهارت آنها در این بخش تا اندازه زیادی ناشی از شرایط و ویژگی های حاکم بر سرزمین ایران دانست.در استان هرمزگان نیز راههای مواصلاتی از زمانهای قدیم بوده که این استان را به استانهای مجاور متصل می کرده.استان هرمزگان هم اکنون به استانهای سیستان وبلوچستان ، کرمان ، فارس وبوشهر از طریق راههای اسفالت وراه آهن متصل است .یکی از راههای مواصلاتی استان راه بندر لنگه به استان بوشهر وفارس می باشد .که راه استان فارس پس از گذشتن از روستای بوچیر از طریق لامردبه استان فارس متصل می گردد.راه بندر لنگه به بوشهر پس از عبور از روستاهای گشه ، شناس ، ملو، بستانه ، دیوان، مغویه و……به پارسیان وارد استان بوشهر می شود. این جاده اخیر در سالهای قبل انقلاب ساخته شده وبصورت راه خاکی بود ودر سال های ۵۸ ال ۵۹ باآسفالت سرد، آسفالت گردید .در مسافرتی که اینجانب در سال ۹۳ از مسیر پارسیان به بندردیوان وبندر لنگه داشتم متاسفانه همان جاده سی سال پیش بود که پر از چاله ودست انداز بود ، که در سی سال هیچ اقدامی جهت روکش نمودن وتعریض نشده بود .جا دارد با توجه به ترافیک سنگین وتلفات جانی حوادث رانندگی وافزایش وسایل نقلیه دراین سی سال ،با علم به اینکه این مسیر محل اتصال دو استان فارس وبوشهر و منطقه گازی عسلویه به استان هرمز گان. می باشد مسؤلین استان وکشور اقدام عاجل وضربتی در جهت بهبود وضعیت این شریان حیاتی جهت استفاده اهالی روستاها وشهرهای مسیر به عمل بیاورند.

حسین کسبی ‌‌‌‌‌ ۹۳/۹/۳

نوشته شده توسط ناصر دیوانی پور در دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۸ ب.ظ

۲ نظر

  1. 0

    سلام علیکم اقای کسبی عزیز : بنده افتخار دیدار واشنایی با شما ندارم و ممنونم که به سایت ما سر میزنید و در واقع سایت متعلق به خود شماست و از مطالب اموزنده شما کمال تشکر را دارم و ماشاءالله از اهالی دیوان بیشتر در سایت مشارکت دارید، و بنده سن وسالم طوری هست که دوران تدریس شما در دیوان من کودکی بیش نبودم چیزی بخاطر ندارم ، ولی تعریف و تمجید شمااز دوستان زیاد شنیدم – حدود چند ماهی هست که روی جاده اصلی دارن کار می کنند و مثلا دارند بهتر می کنند، و لایه ایی جدید رو جاده کار کردند و بجایی درست کردن جاده خراب تر و بدتر کردند متاسفانه هنوزم خط کشی نکردن و خیلی باید احتیاط کرد!!!! و کسی در این کشور کار را بدرستی انجام نمی دهد و ونخواهد داد!! مگر اینکه زور باالای سرشان باشد، چون مسولیت پذیر نیستند و میخواهند فقط کار را تمام کنند و جاده را سیاه کنند! و اصل از کیفیت و نظارت خبری نیست

  2. 0

    ممنون از کامنت جناب اقای کسبی و با سلام خدمت همگی:
    همانطور که ایشان فرمودند این جاده تاکنون هیچگونه مرمتی نشده است.
    امیدواریم از جانب پیمانکاران جاده سازی شاهد تعهد بیشتری در استان هرمزگان باشیم. زیرا جاده های فارس و کرمان و اصفهان ، قابل مقایسه با جاده های ما نیستند.به عبارت دیگر ما روح تعهد را در سازنده ی آن جاده ها بیشتر می بینیم.

اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه

*