یکشنبه, ۰۵ فروردین ۱۴۰۳

جوانان و درآمد زایی در بورس

جوانان و درآمد زایی در بورس

bours

مردم کم درامد و اقشار میانی , برای پول کار می کنند اما این پول است که برای ثروتمندان کار می کند .

هم اکنون جوانان بسیاری در روستای ما هستند که تحصیلات دانشگاهی دارند و متاسفانه درآمد مناسب و شایسته ای ندارند. از همین رو تصمیم داریم یکی از روشهای فعالیتهای مجازی جهت کسب درآمد مناسب که در این سالها در تمام دنیا و همچنین کشور ما راه اندازی شده است را با یکدیگر مرور کنیم.

از بازدیدکنندگان گرامی تقاضا می شود، نظرات خود را در این زمینه جهت بهبود شرایط و مشارکت در این امر در قسمت نظرات درج نمایند تا با یکدیگر گام های مناسب جهت رسیدن به این هدف برداریم.

خرید و فروش اینترنتی سهام در بورس و اوراق بهادار ایران

 

گام های سرمایه گذاری در بورس

 

گام اول: مطالعه، مشورت و توجه به اصول سرمایه گذاری در بورس

گام دوم: دریافت کد معاملاتی

گام سوم: خرید و فروش سهام

تالار مجازی بورس، یک پیشنهاد جذاب برای تازه واردها

اگر نگران آن هستید که با سرمایه گذاری در بورس، ضرر و زیان کنید، توصیه می کنیم قبل از سرمایه گذاری واقعی در بورس، سرمایه گذاری در فضای شبیه سازی شده بورس را تجربه کنید؛ سامانه اینترنتی تالار مجازی بورس ایران به نشانیwww.irvex.ir این امکان را برای شما فراهم می کند.

تالار مجازی بورس ایران با شبیه‌سازی فضای واقعی بورس، به شما کمک می کند که بدون نیاز به پول و بدون آن‌که ریسکی متوجه شما شود، سرمایه‌گذاری براساس شرایط واقعی بورس را تجربه کنید، چون قیمت سهام و سایر شرایط در این تالار، تا حد بسیار زیادی، منطبق با شرایط واقعی بورس است.

بورس اوراق بهادار چیست؟

برای هـر کالایـی معمولا یک بازار وجود دارد، بازار خودرو، بازار سیمان، بازار فرش، بازار طلا. بعضی از بازارها سنتی اند و خاطره انگیزند، بعضی هم پیشرفتـه و امروزی. اما همه بازارها، یک ویژگی مشتـرک دارند: آنهم اینکه در آنها، کالاها یا به عبارت دیگر، دارایی های مختلف خرید و فروش می شود، پس مشخص شد که در تعریف کلی، بازار، محل خرید و فروش دارایـی است. اما دارایی چه انواعی دارد. در یک طبقه بندی کلی، دارایی به دو نوع دارایی واقعی و دارایی مالی تقسیم بندی می شود.

اجازه بدهید با یک مثال، در این باره توضیح دهیم. خودرو یک دارایی واقعی یا مشهود است، اما سهام کارخانه خودروسازی، یک دارایی مالـی است، یا مثلا سیمان یک دارایی واقعی است، اما سهام کارخانه سیمان سازی یک دارایی مالی.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که به دارایی واقعی، دارایی مشهود و به دارایی مالی، دارایی نامشهود یا کاغذی هم گفتـه می شود.

حالا که با تعریف دارایی های مالـی اشنا شدید، به سراغ مفهوم بورس می رویم. بورس بازاری است که در آن، انواع دارایی های مالی خرید و فروش می شود. دارایی هایی مثل سهام شرکت بزرگ و سودآْور از صنایع مختلف و متنوع مثل خودروسازی، سیمان، مخابرات، بانک و….. این بازار هم قانونی است، هم مطمئن، هم پیشرفته و هم سودآور.

افرادی که ازطریق بورس، سهام شرکت ها را می خرند یا در واقع در بورس سرمایه گذاری می کنند، به نسبت سهامی که خریده اند، در منافع ان شرکت سهیم خواهند شد و چون اغلب شرکت های بزرگ و معتبر در بورس پذیرفته می شود، بنابراین احتمال کسب سود هم در بورس بیشتر است. البته برای انتخاب سهام شرکت ها باید به نکات مهمی توجه داشت که در برنامه های بعدی، به آنها اشاره خواهیم کرد. نکته دیگر اینکه در بورس، صرفا سهام شرکت ها خرید و فروش نمی شود، بلکه سایر انواع اوراق بهادار مثل اوراق مشارکت نیز داد و ستد می شود که در برنامه های اینده به تفصیل درباره آنها توضیح خواهیم داد.

 

 

نوشته شده توسط ناصر دیوانی پور در یکشنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۶ ب.ظ

۳ نظر

ابتدا« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    ایده ی بسیار جالبی است ، امیدوارم که در گامها بعدی اطلاعات مفید دیگری هم راجع به بورس کسب کنیم ، شخصا اعتراف میکنم که چیز زیادی از بورس نمیدونم ، امیدوارم در روزهای آتی شاهد مطالبی اینچنینی زیادی در مروارید دیوان باشیم …

    بنده هم راجع به معاملاتی که “نیاز به سرمایه ی کم آما بازده خوبی دارند ” اطلاعات و تجاربی دارم که اگر مجال بود برای همشهریان از طریق مروارید دیوان آگاه سازی خواهم کرد .
    … باشد تا جوانان مطلع شوند …

    …::: موفق باشید :::…

  2. 0

    سلام
    ایده ای نو و یک فکر اقتصادی مثبت و ملی است. توصیه می کنم جوانان ما هم به این کار روی آورند که هم کمک به اقتصاد کشور و هم یک نوع سرمایه گذاری کم ریسک است.
    با تشکر از مهندس دیوانی پور از اطلاعات مفیدی که به ما داده اند.

  3. 0

    السلام علیکم …
    برای ورود به این عرضه ، یه جواب هست که میتونه دید منو (شایدم خیلیا ) به نسب جوابِ داده شده جهش بده و اون جواب این سوال هست :
    آیا مهندس دیوانی پور و یا کسی دیگه متونه برامون مثالی بزنه که عملا” با چه رقمی ، در طی چه مدتی ، چه درآمدی داشته ؟

    منتظر پاسخ میمونم

ابتدا« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه

*