پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

افکار طلایی جوانان

افکار طلایی جوانان

images

ضرب‌المثلی چینی هست که می‌گوید: «کسی که سؤال می‌پرسد پنج دقیقه در نادانی به سر می‌برد، کسی که سؤال نمی‌پرسد یک عمر».

همیشه بپرسید چرا. کسانی که در مورد چراییِ وقایع سؤال می‌کنند همیشه با نگاهی تازه به موقعیت‌های مختلف می‌نگرند و وضعیت موجود را به چالش می‌کشند.

چند روز گذشته یک جوان صاحب ذهن برتر و افکار طلایی روستای دیوان با سایت مروارید دیوان مکاتبه ای داشته اند. جوانی از میان این مردم باوقار دیوان، جوانی که شاید تا به حال با گرداننده سایت مروارید دیوان کلامی در دنیای واقعی رد و بدل نکرده باشد اما چنان شیوا کتابت می نماید و افکار خود را به تصویر می کشد که گویی سالهاست در واقعیت با مسائل مهم دست و پنجه نرم کرده است، جوانی با سنی نزدیک به دو دهه اما ذهن، فکر و کلامی نزدیک به یک قرن.

ایشان از کم شدن بازدید کنندگان سایت، ابراز ناراحتی نموده و امیدوار به پویایی هر چه بیشتر این سایت شده بود. این نوع تفکر با فهم و درک والایی آمیخته است. ایشان این صفحه مجازی را از آن خود دانسته است، همانگونه که از بدو راه اندازی این سایت خبری این درخواست را از تمام جوانان داشته ایم که این سایت را متعلق به خود بدانند. حال جهت ریشه یابی علت تنزل بازدید کنندگان سایت خبری از دیوان را از شما جویا می شویم؟ جهت ریشه یابی بدون هیچ قضاوتی، علت را از بازدید کنندگان می پرسیم و سپس تحلیل می نمائیم.

جهت تشکر و قدردانی از شرکت کنندگان در این نظر سنجی، هدایایی نقدی به مبلغ دو میلیون ریال برای دو نفر بصورت قرعه کشی تعلق می گیرد.

به همین منظور نظرات را با مشخصات فردی یا شماره تلفن ارسال نمائید. ( مشخصات فردی و تلفن نمایش داده نمی شود)

 

راههای ارتباطی ارسال نظرات :

 

یک: ارتباط از طریق تماس با ما در صفحه نخست سایت

دو: درج نظر در قسمت نظرات مطلب افکار طلایی جوانان

سه: ارسال به سامانه پیامکی مروارید دیوان به شماره ۵۰۰۰۹۶۶۶۷۳۴۶۵۳

 

نوشته شده توسط ناصر دیوانی پور در پنج شنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۹ ب.ظ

۲ نظر

  1. 0

    سلام
    دیکی از این موارد علاقه مندبودن و دلسوز بودن نسبت به این مسائل است،متاسفانه هنوز این حس علاقه‌مند بودن وحس دلسوزی درببن ماها بوجود نیامده که نسبت به برخی مسائل احساس مسئولیت کنیم،مطالبی که درسایت مرواریددیوان قرار داده شده درآن به بررسی مسائل روز و مشکلات و اتفاقات دیوان‌ پرداخته پس بازدید کردن این مقالات دیدمارانسبت به بعضی از وقایع بازترمیکند و چه بسا با نظر دادن،نقد و تشویق کردن راه کاری برای این مسائل پیدا شود.مسئله دوم که به عقیده بنده ملموس تر است این است که بعضی از افراد با تفکری غلط و واقعا خودفریبانه فکرمیکنند که این سایت متعلق به گروه خاصی از مردم دیوان است و به همین علت سایت را برای خودشان تحریم کرده اند ؛همینطور که دیوان متعلق به قشروگروه خاصی نیست مروارید دیوان نیز برای کل دیوانی هاست پس همه باید در آن مشارکت داشته باشیم و با مطالعه این مطالب و نظرات خود یک نوع همفکری بوجود بیاوریم که قطعا تاثیر بسزایی خواهد داشت.مسئله بعد وجود یک‌ نوع عقیده نادرست دردیوان است که متاسفانه افراد نظر دادن درباره مشکلات روستا را یک نوع درگیری برای خود میدانند ووارد این مسائل نمی شوند درصورتی که این حق ماست.واگر ایده آی داشته باشیم وایده ی خود را بخاطر این موضوع مخفی‌ نگهداریم اول به خود و بعد به جامعه خود خیانت کرده ایم.نباید درباره مسائل روستا که برای ماست و‌خوب و‌بدش دامن گیر همه ی ما خواهد شد بیخیال باشیم،برای پیشرفت باید نظرات مختلف گفته شود،تشویق و همکاری با سایت قطعا باعث روحیه بیشتر در جهت پیشبرد سایت و انتقاد بدون شک باعث تفکر بیشتر برای راهکار جدید میشود 
    موفق و سربلند باشید  
    سوم تیرماه۹۵

  2. 0

    با سلام خدمت همشهریان و مهندس عزیز

    در رابطه با اینکه چرا سایت دیوان نیوز دیگه مثل سابق پربازدید نیست میشه به موارد مختلفی اشاره کرد که از نظر من تو این موارد خلاصه میشه:

    ۱) نبود اینترنت پرسرعت همراه یکی از دلایلی هست که باعث میشه فرد هنگام دریافت پیامک از طرف سایت نتونه بهش سر بزنه و مجبوره اونو موکول کنه به بعد که ای بسا این موکول کردن میتونه منجر به فراموشی بشه.

    ۲) نکته بعدی اینه که جدیدا کمتر کسی پیدا میشه که با pc به اینترنت وصل بشه و معمولا همه با گوشی هوشمند به اینترنت وصل میشن و بدلیل اینکه با صفحه نمایش نسبتا کوچک گوشی بازدید از سایت هایی که با گوشی هوشمند همخوانی کمتری دارند یعنی در واقع واسه گوشی بهینه سازی نشدن, کمی آزار دهنده به نظر میاد و شدیدا میل به نوشتن نظرات از سوی مخاطبین کم میشه و متقابلا این عدم استقبال اثرات منفی بر گرداننده سایت خواهد داشت.

    موارد بعدی مواردی هستن که در واقع دستاورد منفی اینترنت برای بشر امروزی هست:
    ۱) مورد اول اینکه به گفته کارشناس نیویورک تایمز انسان های عصر اینترنت به مصرف کنندگان چابک اطلاعات تبدیل شده اند پس وقتی که پیامکی رو دریافت میکنن و لینک اون مطلب(ساده ترین راه رسیدن به مطلب) باهاش نیست کمتر کسی میل به سر زدن به سایت داره !

    ۲) مورد دوم که باز هم از اثرات منفی اینترنت هست راحت طلبی یوزرهاس یعنی اگه یه نرم افزار وجود نداشته باشه که بشه باهاش مطالب سایت رو مطالعه کرد میل به خوندن مطالب به شدت کم میشه !

    ۳) مورد بعد که بازم اثرات منفی اینترنت هست رو آوردن مخاطبین به متن های ساده , کوتاه , روان و بی تکلف هست که باعث میشه دنبال متونی برن که بیشتر حس راحت طلبی اونا رو ارضا کنه تا اینکه اون متن زیبا و ادبی نوشته بشه یا اینکه بخواد حق مطلب رو ادا کرده باشه تا جایی که گرچه شاید اسفبار باشه اما حقیقت اینه که تو متون این روزای دنیای مجازی , تماس بگیر و بفرست جای خودشونو به بتماس و بسند دادن!

    پس به طور کلی پیشنهاد من واسه رونق مجدد سایت اینه که :
    همراه با پیامک لینک ارسال بشه
    متون ساده و خودمونی نوشته بشه
    و رسیدن اینترنت پرسرعت همراه که ظاهرا به زودی محقق میشه
    ” مهم ترین عامل رونق مجدد سایت ساخت یک نرم افزار برای سایت هست”

    1. 0

      رسیدگی به این مسائل رو با پیگیریِ مهندس دیوانی پور ، بنده عهده دار میشم .

اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه

*