جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وسوسه های شیطانی

وسوسه های شیطانی

H1

شیطان به خاطر تکبر، عفو نخواست بلکه مهلت خواست.خطر وسوسه های شیطان جدی است. زمانیکه شیطان این یکدلی را دید به خود لرزید زیرا خداوند متعال فرموده است:

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ.

ابلیس برای گمراه کردن انسانها، عزمش را جزم نمود و بر آن سوگند یاد کرده است، گمراه کردن همه ی انسانها، هدف و فلسفه ی مهلت خواهی ابلیس از خداوند بود. شیطان گفت: به عزت و جلال تو (ای خدا) قسم که همه ی مردم را گمراه می کنم مگر بندگان خاص تو را. بیایید بندگان خاص خدا باشیم تا از شر شیاطین انس و جن در امان بمانیم. شیاطینی که در اشکال مختلف به ما نزدیک می شوند و می خواهند با انواع ترفندها به اهداف ضلاله خود برسند.

 هم اکنون که تمام اهالی روستا یکپارچه شده اند و جهت رشد و آبادانی روستا گام برداشته اند، مورد آماج طرفندهای شیطانی قرار می گیرند، و وسوسه های شیطانی به سمت آنها سرازیر می شود.تمام مردم دیوان یک دل و یک صدا شدند و از فرزند خود حمایت کردند، حمایتی درخور و شایسته که همگان را متحیر ساخت. بیش از یکصد جوان اهل دیوان یک دل و یک صدا به سوی نوری که همان آبادانی و سرافرازی روستاست گام برداشتند. جوانانی که با صرف هزینه هایی گزاف در خدمت روستای خود بودند. جوانان و شیرمردانی که به دنبال منافع شخصی نبوده و سربلندی و آبادانی دیوان هدف اول و آخر آنها بود.

ترس سراسر وجود شیاطین را فرا گرفته است و خوب می دانند که با این اتحاد و همدلی دیگر در بین مردم با ایمان جایی ندارند. شیاطین قدرت فوق العاده ای دارند و نباید آنها را دستکم گرفت، وسوسه های شیطانی در قرآن کریم به نفس اماره نامیده شده است.

شیطان کم کم خود را به انسانها نزدیک می کند، در اشکال و ظاهرهایی متفاوت و انسانها را امر به بدی می کند. بدی در حق خود، بدی در حق دیگران و بدی در حق جامعه. این بدیها را با بهترین ها آذین بندی نموده و به شما پیشکش می کند ظاهرهایی زیبا با باطن و نهان هایی پلید و آلوده، آنگاه است که یک فرد مومن به خدا و دارای ایمان به داشته های خود با همان وعده حق تعالی برنامه های شیاطین را به خود آنها برمی گرداند.

این تنها روش شیاطین  نیست و اگر یک انسان در این راه موفق شد، آنگاه شیطان به سراغ روش های دیگری می رود، بحث مال و اقتصاد، پول هایی که بر روی آب های روان به سوی آنها می رود، آنگاه در جهت تطمیع بندگان خدا گام برمی دارند و از نیاز انسانهای شریف سوء استفاده نموده و آنها را با اهداف کثیف خود همسو می کنند. پس یک انسان مومن فقط از درگاه ایزد منان طلب رزق و روزی نموده و با توکل بر خود و داشته های خود به سوی کسب روزی حلال می رود.

سومین قدم تهدید و ارعاب از جانب شیطان است، شیطانی که خداوند متعال را به منحرف کردن انسانها قسم داده است اما شرطی را برای آن قائل شده است به جزء بندگان خاص خدا. پس بایستی همگی بندگان خاص خدا باشیم و از برنامه های شیطان نترسیم.

نوشته شده توسط ناصر دیوانی پور در دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸ ب.ظ

۳ نظر

  1. 0

    به امید نابودی همه ی شیاطین، باید شیاطین رو از صحنه ی دیوان و روزگار محو کرد، تا دیوانی آباد داشته باشیم، ! 

  2. 0

    من فکر می کنم هر آنچه که در انتخابات مجلس بود تمام شد و فکر کزردن به ان فایده ای ندارد. مگر درس گیری برای اینده، از هم اکنون جوانان دیوانی باید به فکر روشنگری در خانواده های خود بخصوص افراد کم سوادی که در گیر هیاهوهای مشکلات معیشت هستند، مهمترین وظیفه جوانان روستا این می باشد که با یاری خدا در انتخابات شهر و روستا بتوانیم بستر راهبردی مناسبی جهت پیشرفت روستا اماده نماییم.
    هر چه به فکر های الوده بها بدهی بیشتر در روح و جان تفکرات سالم نفوذ میکنند.

  3. 0

    با تشکر از استاد بزرگوار آقای دیوانی که زحمت زیادی کشیدن و باعث شدن که وحدت و یکپارچگی بین مردم دیوان و دیگر روستاها شکل بگیره و منطقه و دیوان مرده رو زنده کردن و باعث شدن که مردم هوشیار بشن و ببینن و بشناسن اونایی رو که اطرافشون هستن اونایی که بفکر منفعت خودشونن نه بفکر پیشرفت و آبادانی شهر 
    به امید آبادانی دیوان و کوری چشم دشمنان و خائنین

اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه

*