جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تندیس و موقعیت آن در دیوان

تندیس و موقعیت آن در دیوان

DD

نقشه بالا موقعیت روستای دیوان در ماهواره را نشان می دهد. در نقشه، موقعیت های بالقوه روستا جهت نصب تندیس یا نماد روستا نمایش داده می شود. پیرو اجرای طرح بهسازی روستاها، مسئولین روستای دیوان هم تصمیم به ساخت و نصب تندیس در دو موقعیت روستا را گرفته اند که متاسفانه بدترین موقعیت برای نصب تندیس و زیبا سازی روستا انتخاب شده است.

موقعیت های اصلی روستا، ورودی های روستا بوده که با موقعیت یک و دو نمایش داده شده است. که هر مسافر و بازدید کننده ای که حتی از جاده اصلی می گذرد این نماد را می بیند. شاید مسئولین اعلام نمایند که اجازه نصب تندیس در این مکان را ندارند بایستی گفت برای نصب دو برج نور دو سال رایزنی شد و با سرسختی حتی قبول به چند متر عقب نشینی نشدیم. این عمل با توسعه و گسترش دو شانه ورودی در موقعیت های یک و دو را می توان بدون هیچ مزاحمتی اجرا نمود. حال اگر از این دو موقعیت هم بگذریم موقعیت های مناسبتری همانند موقعیت سه، چهار و هفت هم هستند که می توانستند کاندید این کار شوند.

هم اکنون مکان تندیس ها در دو موقعیت پنج شروع و بنا بر شنیده ها قرار است در موقعیت شش قرار بگیرد که از هر ۱۰۰ نفری که به روستا وارد می شوند، ۱۰ نفر هم به آن مسیر نمی روند در صورتیکه در موقعیت های سه و چهار و هفت اکثر افرادی که به روستا وارد می شوند از این مسیرها گذر می کنند و در موقعیت های یک و دو هر رهگذری که حتی از کنار روستا می گذرد این نمادها را می بیند.

امیدوارم مسئولین محترم از نظرات اهالی استفاده کنند و در جانمایی این تندیس ها دقت بیشتری به خرج دهند تا انشاالله روستای ما دارای چشم انداز مناسب و شایسته گردد.

image

موقعیت پنجم، پشت دبستان پسرانه روستا

image

نوشته شده توسط ناصر دیوانی پور در شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۲ ب.ظ

۱۱ نظر

  1. 0

    عالی بود

  2. 0

    سلام
    این موقعیت هایی که شمازحمتش روکشیدین وتوسایت گذاشتین قابل قبوله و کاملاهم درسته امایه کم واقع بینانه به این مسائل نگاه کنیم،چندوقت پیش بحث طرح احداث پارک ب میان اومدولی یک سری ازانتقادات شدکه باعث شدطرح پارک روستا تقریباتاحدودی منتفی بشه به ظاهر.حالاهم که  این تندیس  مسئلش روشده ودرحال انجامه نبایدکاری کنیم که این مسئله بشه عین مسئله ی محل وجاومکان پارک که بعدنیمه کاره کاربخوابه وهیچ چیزی فرق نکنه.اگه مسئولین خواهان این هستندکه تندیسها سرجای مقررباشه بنظرمن خیلی هم خوبه وازهیچی بهتره وبجای اینکه این کارهم نیمه تموم رهابشه بذاریم کارروتموم کنندویه چیزی توروستامون باشه ودست ازانتقادهایی که بیشترزننده بوده تاسازنده برداریم.

    ممنون ومتشکر.موفق باشید

  3. 0

    با سلام
    طبق شنیده ها برای دو ورودی روستا هم این تندیسها در نظر گرفته شده

  4. 0

    با سلام خدمت همه همشهریان عزیز
    جناب آقای رامین عبدیار کسانی که بدون نظرخواهی کاری انجام میدن اولی تر به سرزنش هستن یا کسانی که سعی میکنن یه کار اشتباه انجام نشه؟ عمران یک روستا هزینه ی بالایی داره! دولت داره هزینه میکنه که یه چیز با کیفیت ساخته بشه که رضایت ملت رو در پی داشته باشه نه یه چیزی که از هیچی بهتر باشه؟
    اجازه بدید این مسئله رو از زاویه دیگه ببینیم!
    از نظر من تو حسینه فکر شده رو اینکه چه تندیس هایی به کار ببریم که نماد ملت عرب اون روستا باشه! تو چاه مسلم اون نخل معروف یادآور کار اجداد اونهاست! تو یکی از روستاها که حضور ذهن ندارم تندیس میگو به کار رفته که میتونه نماد پرورش میگو تو اون منطقه باشه! اما تندیس های روستای ما چی؟
    ای کاش به جای دزدین فکر، طرز فکر رو می دزدیدیم 
    امیدوارم که روستای ما هم نمای خوبی پیدا کنه
    موفق و موید باشید

  5. 0

    باتشکر ازنویسنده مقاله وهمه دوستانی که با دیدگاه خود باعث رونق دادن به سایت هستند ولات ما نماد بسیار خوبی که یادآور گذشته واجداد ما هست دارد اما چه حیف که ما وقتی یه کاری با هزینه بالا انجام میدهیم بدون مشورت وفکر است مثال گردی یا شاشه نماد مردم روستا وسازننده اش هم اجداد ما وخیلی از چیزای دیگه . اگه انتقادی میشه جهت آبادنی وپیشرفت ولات است نه خدای ناکرده زیر سوال بردن
    مسؤلین ولات ومتوقف شدن یه کار به امید دیوانی آباد

  6. 0

    من نمی دانم که کجای این متن زننده است، اشکال نداره باید یاد بگیریم که از انتقادها دلگیر و دلخور نشویم، همانند مدیر سایت که با وجودیکه در نظر به ایشان اجحاف شده باز هم نظر را درج می کنه، در روستای ما که بالای نود در صد صیادن، تندیس صیاد می تونه خیلی ایده جالبی باشه، من پیشنهاد می کنم که مسئولین روستا بیشتر از ایده و نظرات این سایت استفاده کنن

  7. 0

    با سلام خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی ،  همشهریان عزیز و جوانان برومند دیوان
    بسیار خوشحال و خرسندم که همگی دغدغه پیشرفت و آبادانی روستا را دارید. از همه شما دوستان کمال تشکر و قدردانی را دارم. این سایت مبرا از خطا و اشتباه نیست و از تمام نظرات مخالف و موافق استقبال می کند. همه ما نظرات متفاوتی داریم یکی تندیس فلان و دیگری تندیس بهمان را پیشنهاد می دهد ، این تفاوت سلیقه هاست که همبستگی و همدلی را معنا می بخشد. من به  جوان عزیزمان آقای رامین عبدیار که با جسارت نظر خود را اعلام می نماید افتخار می کنم و انشاالله همه بتوانیم با دلیل و منطق یکدیگر را قانع کنیم، هدف ما در راه اندازی سایت دیوان نیوز خدمت به روستا بوده که با ایجاد یک پایگاه مجازی همه بتوانیم در امور روستا با یکدیگر مشورت کنیم ، حال اگر مسئولین صلاح دانسته و از نظر و ایده ای استفاده نمودند که چه خوب و در غیر اینصورت باید از زحمات فعالیتهایی که انجام می دهند هم تشکر و قدردانی نمود. به امید روزی که همه ما در کنار هم بتوانیم به زادگاهمان خدمت کنیم

  8. 0

    باسلام
    بنده اول نظرم هم‌گفتم باحرف اقای دیوانی پورموافقم وحرف ایشون کاملادرسته .صحبت من اینجابودکه گفتم مسئولین ماگاهی اوقات درشنیدن انتقادسهدانگارندوانتقادهایی که میشه مسیرسازندگی نداشته.این نظرشخصی منه واصلاهم درموردشخص اقای دیوانی پور اجحاف نکردم .هرکسی میتونه نظرخودشوداشته باشه جناب محمودی ولازم نیس ماروخطاب قراربدی .اگرهم بناباشه خدایی ناکرده باحرفامون دل کسی روبرنجونیم واقای دیوانی پورناراحت بشن اینوبگم مانه اهل این حرفاهستیم ونه طاقتش روداریم.پس بهتره که نه نظری توسایت بدیم که بعدبرداشت نادرست بشه ونه دوستاان ناراحت بشن..ماازین به بعدروزه ی سکوت میگیریم تادوستان ناراحت نشد
    خدانگهدار.موفق وپیروزباشید
    ۱۳۹۴/۰۱/۳۱

    1. 0

      با سلام خدمت شما
      این سایت متعلق به شماست و انشاالله با مباحثی که هیچ بغض و کینه ای در آنها نیست باعث رنجش یکدیگر نشویم. ما به جوانهایی مثل شما افتخار می کنیم و امیدواریم که هیچکدام از شما به آفتی که در جامعه ما وجود دارد و آن بی تفاوتی به مسائل است دچار نشوید. آرزوی موفقیت در کنکور پیش رو را برای شما و دوستانتان دارم و امیدوارم باعث افتخار دیوان و دیوانی گردید. ما همچنان منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

  9. 0

    با سلام
    من با نظر آقای عبدیان موافقم
    فکر کنم هدف اصلی ایجاد سایت و شعار همگی دیوانی آباد هست
    ن اینکه هر کاری مسئولین روستا کردن ما بیاییم چوب لای چرخشون بذاریم

    مردم بهشون رأی دادن و اینکه چگونه کار کنن انتخاب با خودشونه
    هر چند خیلی از کارهایی که میکنند واقعا میتونن بهترش رو انجام بدن و یا خیلی از کارها رو نمیکنن ولی به قول آقای عبدیان ما انتقادهایی بکنیم که سازنده باشته تا زننده
    نظر من این انتقاد زننده هست
    هر کسی نظر خودش رو داره
    به امید دیوانی آباد(با هر شخص و مسئولی باشه مهم نیست
    مهم آبادی دیوان و لاغیر)

    1. 0

      شما گفتید که کارهایی می کنن که می تونن بهتر انجام بدن، خوب آیا نظر خواهی می کنن، آیا به اطلاع مردم می رسونن؟ این یک متن و یک نظر است و جهت بهتر شدن کارها، پس اظهار نظر زننده نیس و برداشت هاست که زننده است.  نه خیر درسته که مردم بهشون رای دادن ولی هر کاری که دلشون میخاد نمیتونن انجام بدن چون از سهمیه اختصاصی به من و تو دارن استفاده می کنن. پس اگر ما بترسیم که انتقاد کنیم وای به حال خودمان و روستایمان 

  10. 0

    باسلام
    منم بانظر  (d1elnino)   موافقم
    قرار نیست یچیزی ساخته شه که از هیچی بهترباشه!!!
    بعدازاین همه وقت حالا ک قراره یچیزی ساخته شه باید درست انجام شه ن ک اونم ناقص و بدون مشورت ونظرسنجی انجام شه…
    بنظرتون ی نظرخواهی ساده هم حق مردم نیست؟؟؟!!!
    بنظرمن ک این بی انصافیه…
    لااقل برای تندیس های بعدی باید درمورد طرح ومکانش نظرسنجی بشه…
    این نظر این بنده حقیره…
    دیگه مسئولین خود دانند و انصافشان…
    بقول یه دوست عزیز دیگه ک نوشته بود تو نظرات مهم اآبادانی دیوان است ولاغیر…
    شاد باشید…

  11. 0

    ولا این چیه درست کردن واسه خودشون .
    تو هر روستایی بری اینا هست. بابا مگه شما فکر ندارید ٬که میرید تو روستا هرچی اونا ساختن و نمادشون بوده شما هم میاید میسازید .
    اگه یکم نظر‌سنجی شه اینچیزا پیش نمیومد و از همه‌ی روستا ها بهتر بودیم.
    به امید ابادی دیوان

اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه

*